انواع چاپگر برچسب یا چاپگر لیبل زن

اگر قصد خرید چاپگر برچسب را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که دو مدل متفاوت از این نوع دستگاه های چاپ در بازار وجود دارد:

پرینتر حرارتی مستقیم

همانطور که از نام این دستگاه چاپ مشخص می شود، عملیات چاپ بارکد ها، برچسب ‌ها، تصاویر گرافیکی و متن ‌ها به واسطه حرارت مستقیم انجام می گیرد. نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت است که ابتدا با استفاده از حرارت، سطح مورد نظر، تیره رنگ می شود.

آنچه که مهم به نظر می رسد این است که لیبل‌هایی که از طریق این نوع چاپگر ها، چاپ می‌ شوند، حساسیت زیادی نسبت به حرارت یا نور شدید دارند. در صورتی که تمایل به تولید لیبل ‌های تک ‌رنگ با عمر کوتاه دارید، پیشنهاد ما به شما خرید پرینتر حرارتی مستقیم است. با توجه به اینکه، این نوع پرینتر ها نیازی به جوهر یا تونر ندارند، هزینه ‌های اولیه و جاری آنها نسبتا پایین‌ است و گزینه¬ی مقرون به صرفه تری محسوب می شوند.

پرینتر انتقال حرارتی

نوع دیگر پرینتر لیبل که با نام پرینتر انتقال حرارتی شناخته می شود با استفاده از نوار های کربنی در انواع مومی یا رزینی طراحی و عرضه می شود. این نوع دستگاه های چاپ در مقایسه با پرینتر های حرارتی مستقیم، عملکرد کاملا متفاوتی دارند.

به این معنی که ابتدا یک ماده مومی یا رزینی بر روی سطح کاغذ چسبانیده می شود و سپس انتقال حرارت به آن انجام می گیرد. به این ترتیب، عملیات چاپ حتی به شکل رنگی، به راحتی انجام می پذیرد. جالب است بدانید که لیبل‌های چاپ شده با این فرآیند، نسبت به لیبل‌های چاپ شده با پرینتر لیبل زن حرارتی مستقیم، ماندگار و دوام بالاتری دارند. به طور کلی، در چاپ کردن بارکد های با کیفیت در دنیا از این نوع پرینتر ها بهره می برند.

دستگاه های چاپ انتقال حرارتی از کیفیت چاپ واضح ‌تر و با دوام ‌تری برخوردار هستند و این دقیقا همان تفاوتی است که این دستگاه ها را در مقایسه با دیگر انواع موجود، برتری می دهد. علاوه بر این، پرینتر انتقال حرارتی کاربرد گسترده تری دارد و بهترین گزینه برای تولید برچسب‌ های محصولات، تگ ‌های قیمت، درج علائم و لوگوها و … محسوب می شود.