تعمیر و سرویس انواع لیبل پرینتر

تعمیر لیبل پرینتر

بسیاری از فروشندگان از دستگاه لیبل پرینتر جهت چاپ لیبل کالا ها استفاده می کنند، حال اگر لیبل دسته ای از کالاها به درستی چاپ نشود، بارکدخوان نمی تواند آن را بخواند، در این شرایط هزینه های زیادی را برای فروشنده به همراه دارد. اما می توان با رعایت چند نکته ساده از این مشکل جلوگیری کرد.

در این جا به چند مشکل عمده لیبل پرینترها و علت اصلی این مشکلات می پردازیم.

1-برای تعمیر لیبل پرینتر به موقع اقدام نمایید.

2-اگر لیبل پرینتر شما از روش انتقال حرارت جهت چاپ استفاده می کند، در هر بار تعویض ریبون آن را تمیز نمایید.

3-برای تمیز کردن هد لیبل پرینتر کیت های تمیز کننده ای وجود دارد، در صورت عدم دسترسی می توانید از پنبه الکلی و یک پارچه تمیز استفاده نمایید.

کمرنگ بودن بارکدها

زمانی که بین هد لیبل پرینتر و خود لیبل فشار به اندازه کافی وجود ندارد این مشکل به وجود می آید. راه حل این مشکل مراجعه به مرکزی مطمئن جهت رفع آن می باشد. علت دیگر این مشکل کافی نبودن درجه حرارت به منظور ارسال یک تصویر مناسب بر روی لیبل است، برای تنظیم این درجه حرارت باید از روی نرم افزار لیبل زن اقدام نمود.

پر رنگ بودن بیش از حد بارکدها

دلیل اصلی این مشکل را می توان به بالا بودن میزان دما پرینتر لیبل زن اشاره کرد، که برای رفع این مشکل باید از طریق نرم افزار دستگاه درجه حرارت را کم کرده تا کنتراست بارکدها و نوشته های لیبل مناسب گردد.

مشاهده جای خالی بر روی بارکدها

با توجه به این که هد پرینتر لیبل زن بر روی یک ریبون فعالیت خود را انجام می دهد، اگر ریبون داخل دستگاه به درستی در جای خود قرار نگیرد باعث این مشکل می شود. در زمان قرار گیری ریبون در داخل دستگاه توجه کنید که صاف و بدون چروک قرار گیرد ، در صورت چین خوردن مداوم ریبون در دستگاه، سرعت چاپ لیبل کاهش می یابد. برای تعویض ریبون می توانید به متخصصین پارسه بارکد مراجعه نمایید.

این مسئله به علت کثیف بودن، ساییدگی و یا فرسودگی هد پرینتر صورت می گیرد. در صورت فرسودگی هد پرینتر انتقال حرارت با مشکل روبرو شده و جاهای خالی بر روی لیبل چاپ شده مشاهده می گردد که در این شرایط لیبل برای دستگاه بارکدخوان ناخوانا خواهد بود.

به طور کلی تمیز کردن هد سبب افزایش کیفیت چاپ و طول عمر دستگاه می شود.

شما عزیزان می توانید جهت سرویس لیبل پرینتر خود و یا تعمیر آن، رفع مشکلات سخت افزاری از جمله روشن نشدن دستگاه، خرابی هد، خرابی ریبون جمع کن، سوختن برد، خرابی پورت های اتصال، ایرادات مربوط به سنسورها، مشکلات نرم افزاری و...با تیم مجرب پارسه بارکد تماس حاصل نمایید. تمامی قطعات استفاده شده در این مجموعه اصل و با کیفیت بالا می باشد.